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Are creative agencies born digital or made digital? Can a strategic agency become a digital agency? What is “digital” anyway?. On a recent trip to NYC to discover our digital identity we heard an insightful and funny phrase from Dan Ariely about Big Data; you know this thing everyone in the tech world talks about but no one gets a hold of entirely. Well, we found this situation extremely similar to ours, so we built on Dan’s phrase to explain the struggles in creative agencies and marketing departments today:
The word “digital” is like teeenage sex: everyone talks about it, nobody really knows how to do it, everyone thinks everyone else is doing it, so everyone claims they are doing it.
Digital Virginity
This year we finally decided to face our digital virginity. We wanted to create a cultural change inside our agency by debunking a 21st century myth. We don’t believe in the strict concept of a “digital agency”, instead we believe in being an agency that steers brands in the right direction, no matter what the platform is.
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Cómo perdimos nuestra virginidad digital —
Las agencias digitales nacen o se hacen? Se puede convertir una agencia creativa en una agencia digital? Qué es “digital” para empezar? En la búsqueda de nuestra identidad digital nos topamos con una frase de Dan Ariely que habla sobre Big Data, la nueva palabra de moda que nadie domina bien aún. Tomamos prestada la frase de Dan y la modificamos un poco para explicar el momento que viven las agencias creativas y los departamentos de mercadotecnia:
La palabra “digital” es como el sexo adolescente: todos hablan de eso, nadie sabe como hacerlo, todos piensan que los demás lo hacen, entonces todos dicen que lo hacen y que lo hacen mejor.
Virginidad Digital
Éste año por fin decidimos perder nuestra virginidad. Intentamos romper el mito digital y a la vez hacer un cambio cultural en nuestra agencia. No creemos en el concepto estricto de “agencia digital”, pero si creemos en ser una agencia estratégica que conduce marcas a través de cualquier plataforma.
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Another thing we believe in is culture — the formal and informal values, behaviors, and beliefs we practice day in and day out. We know that mostly everyone just lets culture happen, but to share this vision with our staff we needed to work on this transformation intentionally.
How we made it happen
Instead of hiring specialists to form digital teams, we thought about changing our agency’s culture, because digital isn’t a skill, it’s a mindset. To better understand the digital world and the role we play as an agency in it, we created a program called DIGITAL BOOST.
This is a 4 month ongoing program that included a digital acceleration workshop with Hyper Island in NYC with Andrew Zolty, Hazel Swayne,Marcus Collins,Mathias Jakobsen, and an alliance withDigital Invaders with the common goal of sharing knowledge and tools we could put into practice on our daily projects. We also got the opportunity to sponsor the 19th generation of Invaders; teaching them classes about planning and creativity, and working with them side by side on a project called “Beyond the screen”. The last part of our program is the upcoming Invader Weekend, where we’ll work on a brief given to us by one of our brands in a 72hour intense teamwork session, mentored by Grupo W.
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También creemos en nuestra cultura — las cosas que valoramos, los comportamientos y las creencias que practicamos diario. Sabemos que la cultura se da sola, pero para compartir una visión con todo el staff era necesario trabajar en esta transformación intencionalmente.
Qué hicimos?
En vez de contratar a especialistas para formar equipos digitales dentro de la agencia, pensamos en transformar primero nuestra cultura, porque lo digital no es una habilidad técnica, es una manera de pensar y actuar. Para entender mejor el mundo desde una perspectiva digital y el rol que jugamos como agencia en él, diseñamos DIGITAL BOOST.
Un programa de 4 meses que incluye un taller de aceleración digital con Hyper Island en Nueva York con Andrew Zolty, Hazel Swayne, Marcus Collins, Mathias Jakobsen y una alianza estratégica con Digital Invaders. Todo esto con el objetivo de compartir conocimientos y herramientas que podemos poner en práctica en nuestros proyectos. También becamos a la generación número 19 de Invaders; impartimos clases de creatividad y planning en su escuela, los asesoramos en un proyecto de tecnología enfocada a niños y para cerrar tuvimos el Invader Weekend, una sesión de trabajo de 72hrs donde intentamos resolver un brief, junto con Grupo W, enfocado a mejorar la trama digital de una de nuestras marcas.
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We worked mostly on how to use digital communications to explore our networked society, how to build customer relationships in the digital and actual world and we understood the implications this has on our business.
By proving and understanding the power of connection points and networks, we embraced a new logic that broadens our perspective of this digital world. We understood that it’s not really about Facebook, Twitter or Instagram, but about the human emotions that connect each and everyone of us, because without this digital platforms wouldn’t make any sense.
Like a virgin,
touched for the very fist time.
Co-create
Collaborate
Connect
B&P
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Nos enfocamos en el uso de los medios digitales para explorar nuestra sociedad hiper-conectada y nuestras redes humanas, en cómo construir relaciones dentro y fuera del mundo digital y lo que todo esto implica para nuestra industria.
Al entender los puntos de conexión y las redes humanas o networks, comprobamos una lógica que amplió nuestra perspectiva del mundo digital. Entendimos que no se trata de Facebook, Twitter o Instagram. Se trata de las emociones humanas que nos conectan, de generar confianza y empatía entre las personas, porque sin esto las plataformas digitales no tendrían sentido.
Like a virgin,
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