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Brands&People + TBWA\ChiatDayMX x McDonald's
The World Cup is the event that every four years shortens the distance between all countries and instantly brings us closer to other cultures. For brands, it is an incomparable opportunity to connect with the openness and enthusiasm of consumers around the world.
In Mexico, McDonald's and Coca-Cola came together this year to give fans -purchasing a McTrío plus $12 pesos- one of the two special edition Mini World Cup Coke bottles, as well as the chance to compete, among many prizes, for a trip for two to the World Cup final in Russia.
To communicate this promo and stand out from the saturation of soccer campaigns, we co-created with TBWA\ChiatDayMX a fun and a bit surreal concept. We thought, what would happen if you arrive at a McDonald's in Mexico, but upon entering you discover a surprise? Let’s just say, you are gonna be feeling all русский.
Also representing Mexico, we participated in the global TBWA campaign to celebrate the 50th anniversary of the BigMac, in which artists from all over the world juxtaposed the classic hamburger against different evolution leaps occurred within these five decades. We invited Jorge and Melanie, two of our own art directors, to give us their take around the topic "From toys to tech". Here we share their pieces, and on this link you can see other creations by artists in Los Angeles, Brussels, Tokyo and many more.
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Brands&People + TBWA\ChiatDayMX x McDonald's
El Mundial es el evento que cada cuatro años acorta la distancia entre los países y nos acerca instantáneamente a otras culturas. Para las marcas, es una oportunidad incomparable de conectar con la apertura y entusiasmo de los consumidores alrededor del mundo.
En México, McDonald’s y Coca-Cola se unen este año para dar a los aficionados -en la compra de un McTrío más $12- una de las dos botellas mini mundialistas edición especial de Coca-Cola, así como la oportunidad de concursar, entre muchos premios, por un viaje doble a la final de la Copa Mundial en Rusia.
Para comunicar esta promo y sobresalir entre la saturación de campañas mundialistas, co-creamos con TBWA\ChiatDayMX un concepto divertido y un poco surreal. Pensamos ¿qué pasaría si llegas a un McDonald’s en México, pero al entrar descubres una sorpresa? Solo diremos que te vas a sentir como todo un русский.
También representando a México, participamos en la campaña global de TBWA que celebra el 50 aniversario de la BigMac, en la que artistas de todo el mundo yuxtaponen la clásica hamburguesa contra diferentes saltos de evolución ocurridos en estas cinco décadas. Invitamos a Jorge y Melanie, dos de nuestros directores de arte, a crear su propia pieza con el tema "De juegos a tecnología". Aquí te compartimos el resultado y en esta liga puedes ver las piezas de artistas en Los Ángeles, Bruselas, Tokio y muchos más.