ENG / ESP
At Brands&People together with La Vida Minimal we explore the benefits of Mindfulness applied to the field of Marketing and Advertising. Pedro Campos, writer and certified instructor in mindfulness and meditation and the person behind the La Vida Minimal account, helps us with his knowledge and professionalism to learn about this new trend about Mindful Marketing, what it is, and how we can apply it in our work.
Mindfulness what does it mean
Mindfulness is a technique with origins in the Eastern philosophy of relaxation that encourages us to focus on the present moment and become aware of our emotions and thoughts, it teaches us a better way to relate to stress and the situations that trigger it. Within the world of marketing and advertising we can say that mindfulness is the tool that adopts a vision towards a more conscious approach, seeking to generate a positive social impact and align with the values that matter most to the audience.
As an advertising and marketing agency, we know that we work in environments where challenges arise within competitive and increasingly demanding, which require important decisions to be made quickly. Together with Pedro Campos we carried out a workshop, this was our first approach to this wonderful tool to work with greater clarity, focus and resilience. With the aim of always seeking to cultivate an attentive mind and an awake heart. Take a look at our experience in this workshop with our people.
ENG / ESP
En Brands&People junto con a La Vida Minimal exploramos los beneficios del Mindfulness aplicado al territorio del Marketing y la Publicidad. Pedro Campos escritor e instructor certificado en mindfulness y meditación y la persona detrás de la cuenta de La vida Minimal, nos ayuda con sus conocimientos y profesionalismo a conocer esta nueva tendencia sobre el Mindful Marketing, que es, y como la podemos aplicar en nuestro trabajo.
Mindfulness que significa
El Mindfulness es una técnica de relajación que nos anima a centrarnos en el momento presente y tomar conciencia de nuestras emociones y pensamientos, nos enseña a relacionarnos mejor con el estrés y las situaciones que lo detonan. Dentro del mundo de marketing y publicidad podemos decir que el mindfulness es la herramienta que adopta una visión hacia un enfoque más consciente, buscando generar una repercusión social positiva y alinearse con los valores que mas le importan a la audiencia.
Como agencia de publicidad y marketing sabemos que trabajamos en entornos en donde se presentan retos dentro de ámbitos competitivos y demandantes, que exigen tomar decisiones importantes aceleradamente. Junto con Pedro Campos llevamos acabo un taller, nuestro primer acercamiento a esta maravillosa herramienta para trabajar con mayor claridad, enfoque y resiliencia. Con el objetivo de siempre buscar cultivar una mente atenta y un corazón despierto. Acompañanos a ver de cómo se vivió y nuestra experiencia en este taller con nuestra gente.