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Tim Hortons


The kindest way to enjoy coffee

Tim Hortons x Brands&People

In 2018, Tim Hortons -the iconic coffee chain from Canada- launched in Mexico, right in the midst of a boom in the national coffee culture, which has brought a super diverse offering from global to home-grown brands constantly putting out new flavors, presentations and experiences to keep consumers coming back for more.

Tim Hortons commissioned Brands&People a communication strategy to stand out in a very crowded market, focusing beyond novelty, in the core values and essence of the brand.

We leveraged on the brand’s origin to present a unique and very Canadian way to enjoy coffee that is fresh, delicious, approachable and unpretentious. We called it: -the kindest way to enjoy coffee.

Under this concept, we created a 360 campaign and digital content inspired by Mexican culture and events to make the brand feel closer to consumers, awaking their cravings for Tim Hortons as well as their desire to share it with others and ultimately, fall in love with it.

By showcasing the brand's authenticity, we helped Tim Hortons have a successful launch but above all, build the foundation to remain a relevant part of people’s daily lives and develop a closer relationships with the communities around its shops.

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Tim Hortons


La forma más amable de disfrutar café

Tim Hortons x Brands&People

En 2018, Tim Hortons, la icónica cadena Canadiense de café, abrió sus puertas en México, justo en medio de un auge nacional en la cultura del café, la cual ha traído una oferta súper diversa de marcas globales y locales que constantemente crean nuevos sabores, presentaciones y experiencias para mantener el interés de los consumidores.

Tim Hortons comisionó a Brands&People una estrategia de comunicación para sobresalir en un espacio muy saturado, enfocándonos más allá de la novedad, en los valores y la esencia de la marca.

Aprovechamos el origen de la marca para presentar una forma única y muy canadiense de disfrutar un café fresco, delicioso, accesible y sin pretensiones. Lo llamamos: -la forma más amable de disfrutar un café.

Bajo este concepto, creamos una campaña 360 ​​y contenido digital inspirado en la cultura y eventos de México para antojar y acercar la marca a los consumidores, de tal forma que quieran a compartirla con otros y, en última instancia, se enamoren de ella.

Al poner al frente la autenticidad de la marca, Ayudamos a Tim Hortons a tener un lanzamiento exitoso, pero sobre todo, a construir la base para seguir siendo relevante en la vida cotidiana de las personas y establecer una relación más cercana con las comunidades alrededor de sus tiendas.

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Brand Story — Tim Hortons

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