ENG / ESP
Rayados x Brands&People
Since 2010, Brands & People, has collaborated with Rayados, building a brand narrative that so far has ignited regional loyalty and pride, under the brand promise
"In Life and on the Field".
In 2019, to unify the brand's assets and refresh the connection between the Club and its fans, we created a new communication system, using the elements
that represent the club, but that until now have been isolated from each other across different applications:
the lines of its shield, the institutional typographies
-one of them crafted by hand-, as well as photographs
of fans and players.
We found a way to standardize the role of each element and in that way build a stronger identity.
We took an iconic soccer symbol that represents the union of the team and the unconditional support of the community: - The flag. This is an extension of the team's identity, that fans proudly carry to their homes, in their cars, through the streets, waving it tirelessly on game day.
With it, we developed a lively, adaptable and responsive identity that integrates spectators, players, the club and its community, expressing the character of a solid brand, that also is always on the move.
ENG / ESP
Rayados x Brands&People
Desde el 2010, en Brands&People colaboramos con Rayados construyendo una narrativa de marca que ha logrado encender la lealtad y el orgullo regional, bajo la promesa “En la Vida y en la Cancha”.
En el 2019, para unificar los activos de la marca y refrescar la conexión entre el Club y la afición, creamos un nuevo sistema de comunicación. Utilizamos los elementos que siempre han representado a nuestro club, pero que hasta ahora vivían aislados unos de otros en distintas aplicaciones: las líneas de nuestro escudo, una tipografía institucional y otra de trazos, fotografías de aficionados y de los jugadores.
Encontramos la forma de uniformar su protagonismo y así dar lugar a una identidad más fuerte.
Tomamos un símbolo icónico del fútbol que representa la unión del equipo y el apoyo incondicional de la comunidad: –La bandera. Una extensión de la identidad de un equipo y que los aficionados portan orgullosamente en sus hogares, en sus autos, la llevan por las calles y la ondean incansablemente a lo largo del partido.
Con ella, desarollamos una identidad viva, adaptable y responsiva, que integra a espectadores, jugadores, al club y su comunidad, expresando el carácter de una marca sólida, pero siempre en movimiento.
Brand Story — Rayados
Rayados — Navidad 2019
ENG / ESP
Rayados Digital ID x Brands&People
Emmanuel. Emilio. Gabriela . Christian
Jimena . Aurora. Ismael
A brand vision
by Emmanuel Moreau and Gerardo Ortiz
co-founders at B&P
Co-create
Collaborate
Connect
B&P
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Rayados Digital ID x Brands&People
Emmanuel. Emilio. Gabriela . Christian
Jimena . Aurora. Ismael
A brand vision
by Emmanuel Moreau and Gerardo Ortiz
co-founders at B&P
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