ENG / ESP
Brands & People x Santa Lucia
The Santa Lucia International Festival takes place every September 20th to commemorate Monterrey's foundation. Over 12 years, it has become an expected installation
in the city.
In Brands&People, we set out to transform this cultural festival - that counterintuitively was born inside the ultimate industrial city-, into the most effervescent event in Mexico. We moved the festival away from the role of cultural promoter, defining a new narrative that recognizes local culture, with its ingenuity, openness, and strength, as already a part of the people. This refutes the common notion that the people from Monterrey have no affinity for cultural expressions, such as music, art, and dance. We showed the world that in Monterrey, the culture is already part of us. That's why we celebrate how
–Culture changes us.
Under this concept, we developed a new visual system and morphologically linked the typography of the festival with a benchmark of the city's industrial legacy. We brought the communication organically to different outside spaces, showing how Santa Lucia changes people and also the city. Overall, we helped the Santa Lucia Festival become a relevant asset for Monterrey and an event that, more than promoting culture, it shakes it.
ENG / ESP
Brands&People x Santa Lucía
El Festival Internacional de Santa Lucía inicia cada 20 de septiembre para conmemorar la fundación de Monterrey. A lo largo de 12 años se convertido en una instalación esperada en la ciudad.
En Brands&People, nos propusimos transformar este festival cultural -que contraintuitivamente nace en la ciudad más industrializada del país-, en el evento más efervescente de México. Alejamos al festival del rol de promotor de la cultura, definiendo una nueva narrativa que reconoce que la cultura local, con su ingenio, apertura y pujanza, ya es parte de las personas. Esto desmiente la noción que los regiomontanos no tienen afinidad por las expresiones culturales, como la música, el arte y la danza. De esta manera, demostramos al mundo que en Monterrey la cultura ya es parte de nosotros. Por eso celebramos que –La cultura nos cambia.
Bajo este concepto, desarrollamos un nuevo sistema visual y vinculamos morfológicamente la tipografía del Festival con un referente del legado industrial de la ciudad. Llevamos la comunicación de forma orgánica a los diferentes espacios externos, mostrando cómo Santa Lucía cambia a las personas y también a la ciudad. Así convertimos al Festival Santa Lucía en un activo relevante para Monterrey y en un evento que más que promover la cultura, la sacude.
Brand Story — FISL
ENG / ESP
Festival Internacional Santa Lucía x Brands&People
Aldo. Erika. Juanjo. Gaby. Lorenia
Mario. Cecilia. Ana Cecy
A brand vision
by Emmanuel Moreau and Gerardo Ortiz
co-founders at B&P
Co-create
Collaborate
Connect
B&P
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Festival Internacional Santa Lucía x Brands&People
Aldo. Erika. Juanjo. Gaby. Lorenia
Mario. Cecilia. Ana Cecy
A brand vision
by Emmanuel Moreau and Gerardo Ortiz
co-founders at B&P
Co-create
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B&P