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Google&Brands


Mom Translator

Google Assistant x Coppel x Brands&People

Celebrating moms ignites the creativity of many of us at Brands&People. Together with Google Assistant we linked forces to bring to life one of our dearest projects. This campaign hit close to home with all of Mexico, as we displayed multiple settings and moments that sons and daughters live out with their moms. We exposed the truth behind a Mexican mother's way of showing her love.

The strategy for this project surrounded the exposure of diverse narratives of mothers and their ordinary- yet exceptional -way of saying things. With time, we have discovered that behind the things that mom may dare to say, the bond and love shared knows in your heart exactly how to love her back. Translating mom´s slogans was a thrill within itself, and suddenly we realized this activity could be shared to make anybody fluent in the mom lingo.

The result of the campaign heightened overall user interaction and provided out-of-the-box results. By pushing the limits of technology and launching this innovative and entertaining translator, we allowed these everyday mom expressions to translate into the gifts they wanted for their special day.

If you enjoyed this project, we invite you to check out the work we did with Pigmentocracia, a brand that is out to change the meaning of skin tones in the media.

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Google&Brands


Traductor de Mamás

Asistente de Google x Coppel x Brands&People

Celebrar a las mamás despierta la creatividad de muchos de los miembros de Brands&People. Junto con Google Assistant , unimos fuerzas para dar vida a uno de nuestros proyectos más queridos. Esta campaña tuvo un impacto en todo México, ya que presentamos múltiples escenarios y momentos que nosotros los hijos e hijas vivimos con nuestras mamás. Expusimos la verdad detrás de la forma en que una madre mexicana expresa su amor por sus hijos.

Con el tiempo, los hijos descubrimos que detrás de las cosas que mamá puede decir, es especialmente por el vínculo y el amor que compartes con ella. Traducir las frases de las mamás fue muy divertido, y nos dimos cuenta de que esta actividad se podía compartir de manera inspiradora y multiplicadora.

El resultado de la campaña aumentó la interacción general del usuario y proporcionó resultados positivos. Al empujar los límites de la tecnología y lanzar este innovador y entretenido traductor, permitimos que las expresiones cotidianas de mamá se traduzcan en los regalos que querían para su día especial.

Si te ha gustado este proyecto, te invitamos a ver el trabajo que realizamos con Pigmentocracia , una marca que busca cambiar el significado de los tonos de piel en los medios.

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Coppel mothers day ad with google assistant

"No me regales nada"

Coppel mothers day commercial

"Pero el día que no esté..."

Coppel mothers day ad

"Hasta que te acuerdas que tienes mamá"

Coppel mothers day commercial ad campaign

"Ponte Suéter"

Coppel may commercial

"Aquí no es restaurante"

Mothers day Commercial

"Estoy pintada o qué"

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People

Google Assistant x Coppel x Brands&People
2018


Diego. Alfredo. Dania. Osvany. Ángeles. Silvia. Rocío


A brand vision
by Emmanuel Moreau and Gerardo Ortiz
co-founders at B&P

Co-create
Collaborate
Connect
B&P

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Google Assistant x Coppel x Brands&People
2019


Diego. Alfredo. Dania. Osvany. Ángeles. Silvia. Rocío


A brand vision
by Emmanuel Moreau and Gerardo Ortiz
co-founders at B&P

Co-create
Collaborate
Connect
B&P

 

 

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