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GNC x Brands&People
GNC is an American brand retailing health and wellness goods. Ten years ago, Brands&People teamed up with the brand to expand its territory from fitness to wellness. In 2021, we got back together to give GNC a whole new brand positioning strategy: A Healthier GNC.
Customer-centric
After identifying all of the user needs and pain points, the right positioning statement came about: “We help you help yourself”. We focused on the benefits that make the GNC user experience effortless to reach people who invest in their wellbeing and took advantage of elements that the competition didn’t have, like the GNC’s Health Advisors. The strategy placed them as the main brand ambassadors and equipped them with the expertise needed to attend to any GNC customer.
Advisors as Ambassadors
By placing them as protagonists of the campaign, trust between the brand and the consumer was built and allowed GNC to be perceived as a facilitator in the search for well-being. Adapting our communication in a simple way, and speaking to the user directly allowed us to create a campaign that unfolded in multiple communication channels that push GNC closer to becoming a top-of-mind “wellness” brand through a unique ID based on helping.
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GNC x Brands&People
GNC es una marca que vende productos de salud y bienestar. Hace diez años, Brands&People colaboró con la marca para expandir su territorio del fitness al bienestar. En 2021, colaboramos con GNC par darle una estrategia de posicionamiento de marca nueva: Un GNC más sano.
Centrado en el cliente
Identificando las necesidades de los usuarios surgió la idea base para posicionamiento: "Te Ayudamos a Ayudarte". Nos enfocamos en los beneficios que hacen que la experiencia de usuario de GNC sea fácil para llegar a personas que invierten en su bienestar y aprovechamos elementos que la competencia no tenía, como los Asesores de Salud de GNC. La estrategia los colocó como los principales embajadores de la marca y los dotó de la experiencia necesaria para atender a cualquier cliente de GNC.
Asesores como Embajadores
Siendo protagonistas de la campaña, se construyó confianza entre la marca y el consumidor y permitió que GNC fuera un facilitador en la búsqueda del bienestar. Adaptar nuestra comunicación y lenguaje de una manera simple y directa con el usuario nos permitió crear una campaña que se desarrolló en múltiples canales de comunicación que acercan a GNC a convertirse en una marca de "bienestar" top-of-mind a través de una identificación única basada en ayudar.
Te Ayudamos a Ayudarte — II
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GNC x Brands&People
2021
Emmanuel. Osvany, Dania, Paula, Silvia, Jorge, Olga, Ana,
Carla, Ángel, Mariely
A brand vision
by Emmanuel Moreau and Gerardo Ortiz
co-founders at B&P
Co-create
Collaborate
Connect
B&P
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GNC x Brands&People
2021
Osvany, Dania, Paula, Silvia
A brand vision
by Emmanuel Moreau and Gerardo Ortiz
co-founders at B&P
Co-create
Collaborate
Connect
B&P