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our brand vision —
You’ve seen it before. Pool, bikini ... high heels. This must be the most overused visual since the advent of the shoe catalog — a scene found in glossy fashion magazines and music videos yet a million miles from anything you’d see at a friend’s pool party. Not that there’s anything wrong with that. Fantasy has always been part of fashion, telling us what’s hot and what’s not. That’s what fashion brands do. But for Coppel Canada, we thought otherwise.
Coppel has recently taken the lead as the largest department store chain in México, where more than a thousand locations captured 34.2% of the market in 2014, according to CNN Expansión. In 2002, the brand acquired Canada, an iconic and classically Mexican chain of shoe stores founded in 1940. Together they became Coppel Canada — the leading footwear retailer in the country.
Brands&People x Coppel Canada
In 2012 the brand asked us to strengthen its current narrative —Life is walked— and differentiate it from the catalog shoe sellers. At Brands&People we are thrilled to continue the storyline of such an iconic brand: The company’s shoe ads from the ’80s, including the groundbreaking Perestroika spots, are so cutting-edge for their time they practically qualify as music videos.
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nuestra visión de la marca —
Ya lo has visto antes. Piscina, bikini... tacones, los más altos. Esta imagen ha sido la portada más reproducida en la historia de los catálogos de zapatos –una escena que va bien en revistas y videos de moda pero que queda bastante inflada en una fiesta con tus amigos. Y no estamos diciendo que esté mal. La fantasía siempre ha sido parte de la moda, dictando lo que está in y lo que no. A eso se dedican las marcas de moda. Pero para Coppel Canadá pensamos en algo diferente.
Coppel se convirtió recientemente en la departamental más grande de México, donde más de mil tiendas concentraron el 34.2% del mercado en 2014, según CNN Expansion. Años atrás en 2002, la marca adquirió Canadá, la mexicanísima cadena de zapaterías fundada en 1940. Juntas conformaron el detallista de calzado más grande del país —Coppel Canadá.
Brands&People x Coppel Canadá
En 2012 la marca nos solicitó fortalecer su narrativa —La vida se camina— y diferenciarla de sus competidoras. En Brands&People nos entusiasma continuar la trama de una marca tan icónica: sus spots de los 80, incluyendo los de Perestroika, son tan vanguardistas para su época que prácticamente calificaban como videos musicales.
s/s — '17
Back to School 16'
a/w 15'
Back to school 15'
s/s ’15
Live in color
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Celebrating originality
Instead of acting as just another fashion brand dictating fashion, we focused on shoes and the way they interplay with the wearer's personality. Like it or not, your shoes talk about you. Each of us thinks, feels and acts differently because each person chooses their own path and walks through life their own way. That is why, instead of laying down fashion rules, we celebrate personal style.
Music, dance and color
We refreshed the brand’s communication with a more festive tone. For Coppel Canada, personal style had to be natural and fun. With this in mind, we flew to Buenos Aires and filmed a series of rhythmic TV spots for the peak selling seasons: spring-summer, back to school, autumn-winter and Christmas.
2013-14
In the first cycle we explored the idea of combining looks. We invited people to create — and dare to wear — their own trend. We amped up the possibilities for mixing colors, designs and even occasions with shoes to create a fresh and unique style. To the rhythm of —I Don’t Feel Like Dancin'— by Scissor Sisters , we showcased the season’s collection, brightened by girls and guys feeling free to dance, jump and be themselves.
2014-15
For the second cycle, we rolled out the concept —Live in color—. We played with colorful explosions, developing a vibrant palette in which the shoes are the most striking element. We created an energetic and eye-popping TV spot choreographed to Junior Senior's —Move Your Feet— a song that helped fine tune the brand with an irresistible earworm.
ENG / ESP
Celebrando la originalidad
En lugar de comportarnos como una marca de moda imponiendo moda, nos concentramos en los zapatos y el rol que juegan en la personalidad de los usuarios. Lo quieras o no, tus zapatos hablan de ti. Cada uno de nosotros pensamos, sentimos y queremos cosas diferentes porque cada persona elige su propio camino y cada persona camina la vida a su manera. Por eso en lugar de dictar reglas de moda, celebramos el estilo personal.
Música, baile y color
Refrescamos la comunicación de la marca con un tono más festivo. Para Coppel Canadá el estilo personal debe ser espontáneo y divertido. Con esta idea, volamos a Buenos Aires para filmar una serie de anuncios rítmicos que aluden a las cuatro crestas de venta: primavera-verano, el regreso a clases, otoño-invierno y Navidad.
2013-14
En el primer ciclo, exploramos el concepto de combinar. Invitamos a crear —y atreverse— a lucir un estilo propio. Multiplicamos las posibilidades de mezclar colores, diseños y ocasiones con los zapatos que mejor les van. Al ritmo de —I don’t feel like dancin'— de Scissor Sisters, mostramos la colección de temporada con chicos y chicas con deseos de bailar, saltar y ser ellos mismos.
2014-15
Para el segundo ciclo, desdoblamos la idea —Vive a color—. Jugando con explosiones de polvos y líquidos, logramos una gama vibrante de tonalidades donde los zapatos siempre llaman la atención. Creamos un enérgico y estimulante spot coreografiado al ritmo de —Move your feet— de Junior Senior, que nos ayudó a poner la marca a tono y volverla una vibrante lombriz-de-oído.
X-Mas ’14
Back to school ’14
a / w ’14
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2015-16
For the third season, Mondrian meets Depeche Mode. We kept the —Live in color— concept, but this time we decided to express it from a whole new perspective: We explored color through light. Teaming up with renowned director and photographer Mathew Donaldson, we filmed a TV spot in Barcelona that brings the fun — fresh and filled with a dynamic vibe already inherent in the brand but now set to the ’80s tune “Just Can’t Get Enough.”
Dance, dance, dance
So far, we’ve not only moved the Coppel Canada brand away from the stiff tone of the traditional catalog, we’ve revived its iconic appeal with a playful concept in which each season is enlivened by color, music and movement. A concept for today and tomorrow unlikely to fade because, though it’s ever-changing, it remains endearingly relatable — just like personal style. This way, we helped the brand pick up its pace and reach a distinct territory within its category. And this will allow it to keep growing for years to come while inspiring consumers to experiment and find their own identity through their shoes.
Life is walked.
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2015-16
Para la tercera temporada Mondrian y Depeche Mode. Mantuvimos el concepto de —Vive a Color—, pero esta vez quisimos expresarlo desde una perspectiva totalmente nueva: exploramos el color a través de la luz. Nos asociamos con el reconocido director y fotógrafo Mathew Donaldson y filmamos un nuevo spot de TV en Barcelona con el mismo ambiente divertido, fresco y lleno de movimiento que ya es distintivo de la marca, pero ahora al ritmo ochentero de "Just can’t get enough".
Seguimos bailando
Durante este tiempo, no sólo alejamos a Coppel Canadá del formato rígido de las marcas de catálogo, sino que además revivimos su atractivo icónico con un concepto versátil que cada temporada se refresca con color, música y movimiento. Un concepto para hoy y mañana, nunca anticuado, porque aunque es cambiante permanece entrañablemente particular —como el estilo personal. Con esto, ayudamos a la marca a acelerar su ritmo hasta llegar a un territorio distintivo dentro de la categoría. Y esto le permitirá crecer en los próximos años, mientras que inspira a sus consumidores a experimentar y encontrar su identidad a través de sus zapatos.
La vida se camina.
Mix
Back to school ’13
a / w ’13
Making Of s/s '17, Mexico City
Making of X-mas ’14, Buenos Aires
Making of s/s ’15, Buenos Aires
Making of f/w ’14, Buenos Aires
Canada — Perestroika shoes — ’80s tv ad
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Brands&People x Coppel Canada
Co-create
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B&P
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