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our brand vision —
Young adults and laundry
You’re standing in front of the washing machine. Let's see. Whites, colors. Hot, warm, cold. We’ve all been there ... and we’ve all wanted to be elsewhere. Laundry is widely perceived as a chore with negative emotional associations — a cumbersome household task. No one wants to do it, especially young adults.
But for a brand out to make a splash in the laundry products marketplace, young adults are key. They are today’s innovators and early adopters. Their newly acquired independence frees them to try new things and experiment with new products to fit their lifestyle. Young adults want the rewards without the hassle. They love time-saving products and expect to have a good time in everything they do, even laundry. In other words: They want clean clothes, but they don’t want to do laundry.
Changing the laundry game
Ariel, the most innovative brand in the category, has changed the game with the launch of a new product in Latin America. This innovation is the ultimate three-in-one laundry solution: detergent, stain remover and color brightener, all in dissolvable pods. Small, squishy and cool-looking: Ariel Power Pods.
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nuestra visión de marca —
Young Adults en la lavandería
Estás frente a la lavadora. A ver. Ropa blanca o de color. Agua caliente, agua fría, agua tibia. Todos hemos estado ahí… queriendo estar en cualquier otro lado. Lavar la ropa se percibe como una obligación empapada de emociones negativas – otra engorrosa tarea doméstica. Nadie quiere lavar, especialmente los young adults.
Pero ellos son clave porque son los primeros en adoptar nuevas tendencias. Su independencia recién adquirida los libera para tomar riesgos y experimentar con productos que se adapten mejor a su estilo de vida. Los young adults quieren las recompensas sin las dificultades, aman los productos que les ahorran tiempo y buscan diversión en todo, incluso en la lavandería. En otras palabras: quieren ropa limpia pero no quieren lavar.
Cambiando el juego del lavado
Ariel, la marca más innovadora de la categoría, cambia las reglas con el lanzamiento de un nuevo producto en Latinoamérica. Una solución de lavado tres-en-uno que encapsula detergente, quitamanchas y abrillantador de color. Cápsulas disolubles pequeñas, gelatinosas y de apariencia novedosa. Así son los Ariel Power Pods.
Suéltalo!
Mike & Lulú, Brasil
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Brands&People x Ariel Power Pods
While most products in the category promise a good wash, Ariel Power Pods makes you feel as if you’re actually doing ... less laundry. This benefit translates into a powerful message. It has tremendous potential to build a new customer base of young adults all too happy to say goodbye to brands that view laundry the old-fashioned way. These young people are ditching their inherited habits. So, at Brands&People, we started from this insight.
To overcome the perception of washing clothes as a tedious and demanding task, we created a laid-back concept: a call to do laundry in a simpler, more easygoing way. A way that made sense for the new target. In over 40 countries in Latin America, we told everyone to let go:
—Suéltalo— in Mexico, —Soltalo— in Argentina, —Joga— in Brazil and so on...
This expression captures not only the effortless motion of throwing a pod into a washing machine, but more importantly about letting go of old ways — the burden and hassle of doing laundry.
No matter their circumstance — a newlywed, an independent girl, a hard rocker or still a mama’s boy — we showed them how it’s possible to have clean clothes, in just one easy step, without taking a bite out of their busy schedule. We got the message out in a 40-nation campaign that included print, TV, digital video and social media.
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Brands&People x Ariel Power Pods
Mientras la mayoría de productos en la categoría prometen un mejor lavado, Ariel Power Pods te hace sentir que estás lavando… menos. Este beneficio se traduce en un mensaje potente para construir una nueva base de clientes jóvenes, quienes felices de la vida, dirán adiós a las marcas que sigan lavando a la antigüita. Así que en Brands&People, partimos de este hallazgo.
Para superar la percepción del lavado como una tarea tediosa y demandante, creamos un concepto relajado: un llamado a lavar la ropa de una manera simple y despreocupada. Una manera que hace más sentido para esta nueva audiencia. Así que en más de 40 países de Latinoamérica, les dijimos: —Suéltalo— en México, —Soltalo— en Argentina,—Joga— en Brasil y así sucesivamente...
Esta palabra expresa el poco esfuerzo físico que requiere dejar caer una cápsula en la lavadora, y al mismo tiempo, invita a dejar atrás los viejos hábitos – la carga y la molestia de lavar la ropa.
Sin importar sus circunstancias – un recién casado, una chica independiente, un rockero o aún un hijo de mami – les mostramos la manera de tener ropa limpia , sin robarle tiempo a sus agendas apretadas, en un sólo paso. Llevamos este mensaje de campaña a 40 países en medios impresos, televisión, video digital y plataformas sociales.
Fría, tibia, caliente...soltalo!
Pamela, Argentina
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Let go (Suéltalo)
Starting with this laid-back concept, we filmed an upbeat TV spot in Uruguay that showed how young people can wash away their aversion to doing laundry.
The characters from the TV spot were then spun off for social media. A series of educational videos targeted different regions of Latin America, showing young people how easy it is to use Ariel Power Pods without interrupting their daily routines. Then we designed a series of witty infographics that poked fun at the careless cleaning habits of young adults.
As Ariel reinvents the laundry category with the most powerful innovation of the last 30 years, we are moving new generations in Latin America to use Ariel Power Pods as their own way of doing (less) laundry.
With —Suéltalo— we lighten the load.
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Suéltalo
Bajo este concepto rodamos en Uruguay un spot de televisión rítmico y clarividente que va desenmascarando las preocupaciones de lavandería de los jóvenes.
Con los personajes de este spot hicimos un spin-off para redes sociales. Una serie de videos educativos, dirigidos a las diferentes regiones de Latinoamérica, para romper las posibles barreras de adopción del producto demostrando a lo fácil que es usar Ariel Power Pods sin interrumpir sus rutinas diarias. Además diseñamos una ingeniosa serie de infografías que de manera divertida satirizan los cuestionables hábitos de limpieza de los young adults.
Finalmente, mientras Ariel reinventa la categoría del lavado con la más poderosa innovación de los últimos treinta años, nosotros buscamos mover a las nuevas generaciones en Latinoamérica para que utilicen los Ariel Power Pods como su nueva manera de lavar (menos).
Con —Suéltalo— aligeramos la carga.
Playback, Chile
El Magic y su madre, México
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Brands&People x Ariel
Co-create
Collaborate
Connect
B&P
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