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We take our home appliances for granted. Just try to picture life without them. That’s what Mexican homes were like before 1946 when a company then called Aceros Esmaltados produced the very first modern gas stove in the country. Since the company now known as Acros revolutionized life in Mexico, innovation in the home appliances category has been nonstop. New technology continues to produce jaw-dropping features, making smarter and smarter appliances. And while many brands — regional and global — have come and gone, Acros has remained constant through it all.
Acros’ users, however, have changed dramatically. Eagerly adapting new technologies, today’s household demands the best and latest conveniences. In 2015, Acros asked Brands&People to come up with a big idea to bring a new significance into the brand’s tradition, making it relevant to the modern Mexican family and moving it forward as a top player in the category's future
An awareness campaign about brand evolution
We saw in Acros’ upcoming 70th anniversary an opportunity to tell a refreshing and interesting story about the brand. We developed the concept of tradition for modern homes as a way to get people to view the brand through fresh eyes and to position it as a steady presence in the lives of 3 generations of users, and counting.
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Hoy damos por sentado a nuestros electrodomésticos. Pero imagina vivir sin ellos por un día. Así eran los hogares mexicanos hace 70 años. En 1946, Aceros Esmaltados, más tarde conocido como Acros, produjo la primer estufa de gas moderna en el país.
A partir de entonces, la innovación en la categoría no ha parado. Aplicaciones cada vez más impactantes y aparatos cada vez más inteligentes. Así mientras muchas marcas –regionales y globales– han ido y venido, Acros sigue presente y vigente.
Sin embargo, su usuario ha cambiado drásticamente. Los hogares de hoy buscan y exigen las mejores y más modernas comodidades.
En 2015, Acros pidió a Brands&People una gran idea que le diera un nuevo significado a su tradición, con el objetivo de hacerla relevante para las familia mexicanas de hoy e impulsarla hacia adelante como jugador principal en el futuro de la categoría.
Awareness y evolución de marca
Decidimos tomar ventaja del 70 aniversario de Acros para contar una historia refrescante e interesante acerca de la marca. Desarrollamos el concepto de –Tradición para los hogares de hoy– como una medio para invitar a las personas a ver la marca a través de una nueva perspectiva, sobre todo posicionándola como una presencia constante a lo largo de la vida de 3 generaciones de usuarios.
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To bring this concept to life, we took a visual trip back in time. In print, digital and out-of-home media, we showed what Acros has meant to families throughout its history. Starting with images from the late ’40s, visiting the ’70s and then arriving at the present day, people got to see Acros not as a thing of the past, but as a brand that keeps evolving with its users, always putting them first.
Using a new, more vibrant color palette reflecting the country’s culture, we emphasized Acros’ key benefits — endurance, affordability, ease-of-use and quality — telling the story of a brand that is up-to-date and always on the side of Mexican families, that shares their core values and beliefs, and, most of all, a brand that cares about what they hold dearest.
We aimed to build awareness and at the same time clarify the brand’s true value, one that is not tied to the latest product innovation or the flashiest features but instead is deeply rooted in its dependability.
The results were historic. We reached 94% awareness, even above other top-of-the-line brands known for their technology push.
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Para dar vida a la campaña, recreamos un viaje visual hacia el pasado. En print, out-of-home y medios digitales, mostramos lo que ha significado Acros en los hogares a lo largo de su historia. Desde los conservadores años 40, pasando por alocados 70 hasta llegar a las familias modernas de hoy. Develamos una marca no del pasado, sino una marca que sigue evolucionando con sus usuarios, poniéndolos siempre en primer lugar.
Sobre una vibrante paleta de colores, reminiscente de la cultura del país, enfatizamos los beneficios clave de Acros –durabilidad, accesibilidad, facilidad y calidad- contando la historia de una marca que está al día y siempre en el lado de las familias mexicanas, compartiendo sus valores, creencias y que entiende qué es lo que más les importa.
Con esto, buscamos incrementar el awareness y al mismo tiempo aclarar el verdadero valor de la marca, uno que no está ligado a las últimas innovaciones o a las características más llamativas de un producto, sino que está profundamente arraigada en su confiabilidad.
Los resultados fueron históricos. Alcanzamos el 94% de awareness, incluso por encima de otras marcas reconocidas por su empuje tecnológico.
Acros — 70 años — lavandería
Acros — 70 años
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2015: Making Acros' presence stronger than ever
We also launched a year-round campaign highlighting the heartwarming moments that happen inside every happy home. With the slogan –Acros makes home with you–, we made the brand relatable and current, using concepts like maternal protectiveness, personal growth and the beauty of simple moments, as well as of simple design.
We used a consistent yet flexible layout that allowed us to connect the emotional messages with Acros products, articulating a brand that is much more than just the stoves it’s famous for, highlighting a complete line of trusted and durable home appliances.
A new meaning of tradition for the 21st century
Overall we were able to revitalize the brand, putting a fresh spin on the value of its long-standing tradition while at the same time winning exclusive territory as the brand that stands with Mexican families through time.
For the 2016 campaign we’re exploring further this concept of tradition in the 21st century, leveraging new back-to-basics trends that tell us how nowadays people are choosing quality and local authenticity over novelty and big global brands.
After all, isn’t that what we all want for our homes?
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2015: La presencia de Acros se siente más que nunca
También lanzamos una campaña anual que gira entorno a los momentos felices que suceden dentro de cada hogar. Bajo el slogan –Acros hace hogar contigo– construimos una marca cercana y actual, jugando con conceptos como la protección, la mejora constante y la belleza de un momento, así como de un diseño, simple.
Utilizando un layout consistente y a la vez flexible, conectamos los mensajes emocionales con los productos Acros, articulando una marca mucho más relevante y que, más allá de una simple estufa, ofrece una línea completa de electrodomésticos.
Un nuevo significado de tradición para el siglo 21
En general, logramos revitalizar la marca dando un nuevo valor a su tradición y al mismo tiempo, ganando un territorio único como una marca con calidad comprobada, que ha resistido la prueba del tiempo, permaneciendo siempre con las familias mexicanas.
Para la campaña 2016, continuamos explorando el concepto de tradición en el siglo 21 así como las nuevas tendencias que dictan el regreso a lo básico, moviendo a las personas a elegir calidad y autenticidad local sobre novedad y las grandes marcas globales.
¿Y tú, qué preferirías para tu hogar?
Acros — 70 años — cocina
Acros — hace hogar junto contigo
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Brands&People x Acros
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