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Naturella


clean, fresh and protected

Brands&People x Naturella

Naturella launched in Mexico 15 years ago as the first line of feminine products made with natural ingredients like cotton fibers and chamomile.

Fast-forward to 2017. In a time when consumers are more aware of the quality and origin of the products they choose and more young women are opting for organic and environmentally-conscious feminine products, Naturella seized the opportunity to freshen-up its relevancy and differentiation. They commissioned Brands&People to create a visually compelling communication campaign that could help the brand reconnect with today's consumers and attract new generations.

A bright and clean brand

We leveraged the brand’s unique green color, to help it truly stand out from a sea of pinks and purples, often associated with feminine products, giving it a youthful twist with brighter tones and contrasts.

We wanted to bring to life the product’s assets by placing the spotlight on the natural ingredients paired with a sense of freshness and cleanliness in our visuals. We incorporated the legs and the movement in dresses as key assets of the brand.

These striking elements became a key part of the brand essence to also develop a 360 strategy in print, out-of-home, in-store and on social media, overall helping get the brand back to its best.

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Naturella


limpia, fresca y protegida

Brands&People x Naturella

Hace 15 años Naturella llega a México como la primera línea de productos femeninos elaborados con ingredientes naturales como fibras de algodón y manzanilla. Pero en una era en que los consumidores son más conscientes de la calidad y el origen de los productos que eligen y más mujeres jóvenes están optando por productos femeninos orgánicos y ambientalmente conscientes, Naturella vio la oportunidad ideal para refrescar su relevancia y diferenciación.

En 2017, comisionan a Brands&People la creación de una ejecución visualmente poderosa que ayudara a la marca a reconectar con las consumidoras de hoy y también conquistara las nuevas generaciones.

Una marca fresca y limpia

Amplificamos el color verde de la marca para sobresalir del mar de rosas y púrpuras que abundan en la categoría, dándole además un toque moderno con tonos y contrastes más brillantes.

Buscamos darle vida a los ingredientes naturales característicos del producto creando una sensación de frescura y limpieza en todos nuestros elementos visuales. Incorporamos las piernas y vuelos de vestidos como activos clave de la marca. Estas ejecuciones funcionaron para reavivar la esencia de la marca y desarrollar una estrategia 360 en medios impresos, espectaculares, en tienda y redes sociales, ayudando a Naturella recuperar su liderazgo y relevancia.
 

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