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Aura


Virtual finance assistant

Fintech x Brands&People

Banregio recently created the first virtual financial assistant in Mexico. This app was developed by BanregioLABS, their innovation division, with the help of Facebook. The bot is able to communicate with the bank’s users via Facebook Messenger, inside the most popular social network in the world, to provide them with personal financial information such as account balances, withdrawals, expense patterns and even send reminders of payment deadlines.

Banregio commissioned Brands&People the creation of a naming and brand design that would maximize the success of this unprecedented launch, easing users into understanding how the application works and prompting more clients to adopt it and recommend it.

A more Zen way of banking

Dealing with finances can be stressful for most people. What this app does is help people have a better understanding of their money and hence, a closer relationship with it. Through timely and simple information, free of complicated financial jargon, it appeases any uncertainty about their personal finances.

With this in mind, we chose a naming that reflected that peace-of-mind benefit of having financial enlightenment at your fingertips. A guide that illuminates what's going on with your money. We called it: Aura.

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Aura


Asistente virtual de finanzas

Brands&People x Fintech

Banregio creó recientemente el primer asistente virtual de finanzas en México. Esta aplicación fue desarrollada por BanregioLABS, su división de innovación, con la ayuda de Facebook. El bot es capaz de comunicarse con los usuarios del banco a través de Facebook Messenger, dentro de la red social más popular del mundo, para proporcionarles información financiera personal como saldos, retiros, patrones de gastos e incluso recordatorios de pago.

Banregio comisionó a Brands&People la creación del nombre y diseño de marca, con el objetivo de maximizar el éxito de este lanzamiento sin precedentes, facilitando a los usuarios comprender cómo funciona la aplicación e impulsando a más clientes a adoptarla y recomendarla.

Una forma más zen de hacer banca

Las finanzas son un tema estresante para la mayoría de las personas. Esta aplicación ayuda a las personas a tener un mejor entendimiento de su dinero y, por lo tanto, una relación más estrecha con él. A través de información oportuna y simple, libre de la jerga financiera, calma cualquier incertidumbre acerca de las finanzas personales.

Con esto en mente, elegimos un nombre que refleja la tranquilidad de contar con conocimiento financiero al alcance de tus manos. Una guía que ilumina lo que está pasando con tu dinero. La llamamos: Aura.

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Banregio Aura app ad

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More than a brand, designing the Aura persona

We wanted to bring to life a digital persona that was smart, woke, ingenious and helpful. Overall a personality that gave out positive, soothing vibes. Something that is rarely done when talking about personal finances.

Overall, we created a brand that not only makes you think but also makes you feel. That puts users first by capturing human emotions and inspiring trust.

To achieve this, we developed a brand color scheme composed of three different gradients, from light blue, to orange, to purple, that is constantly changing to reflect different moods of Aura, from informative, to responsive, to inspirational, and more.

Then we designed the app circular icon -which is an abstraction of the letter “a"-, and gave it also an array of states to express different actions, such as being idle, welcoming, listening or answering.

We developed Aura’s tone of voice as well. We wanted her to answer user’s inquiries like the true personal guide of their finances through a set of messages that reinforce her personality, from greetings: -“Hi, I’m Aura. I’m here to enlighten you financial decisions”, to updates, financial tips and inspiration. We also shot a series of spots with Nobody to show Aura in use.

This is one of the first digital banking products that has the user experience hard-wired into its DNA. However, this not only means being customer-centric. It means becoming a more empathetic, more human brand. That’s what we have done with Aura.

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Más que una marca, diseñando la personalidad de Aura

Buscamos dar vida a una persona digital inteligente, despierta, ingeniosa y útil. Una personalidad de vibras positivas y relajantes. Algo que rara vez el usuario experiementa cuando habla de finanzas personales.

Creamos una marca que no solo te hace pensar, sino que también te hace sentir. Que coloca a los usuarios primero, que captura emociones humanas e inspira confianza

Para lograrlo, desarrollamos un esquema de color compuesto de tres gradientes, que cambia constantemente, de azul claro a naranja y a púrpura, para reflejar los estados de ánimo de Aura, desde informativo, receptivo, inspirador y mucho más.

Después diseñamos el ícono circular -una abstracción de la letra "a"-, y le dimos una serie de variaciones que representan acciones, como estar inactivo, dar la bienvenida, escuchar o responder.

Por último, desarrollamos el tono de voz de Aura para que respondiera a los usuarios como la verdadera guía personal de sus finanzas a través de de mensajes que refuerzan su personalidad, desde saludos: "Hola, soy Aura. Estoy aquí para iluminar tus decisiones financieras", hasta actualizaciones, consejos e inspiración para sus finanzas. También filmamos una serie de spots con Nobody para mostrar a Aura en uso.

Este es uno de los primeros productos de banca digital que tiene la experiencia del usuario en su ADN. No solo significa colocar al cliente al centro sino ser una marca más empática, más humana. Eso hicimos con Aura.

Banregio Aura bank consulting app ad

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Aura x Brands&People

Melanie, Gerardo, Verónica

Co-create
Collaborate
Connect
B&P

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Melanie, Gerardo, Verónica

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