ENG / ESP
Bud Light x Brands&People
Seeking to boost their position in the Mexican market, Bud Light Beer approached to Brands&People in order to ideate and create a new advertising campaign that sought to attract a wider audience, and make them relate with the brand, its vision and brand values.
No doubt, carne asada is a traditional staple of Monterrey life, that provides identity to the city and creates community. Together with Bud Light Beer, we decided to communicate these two aspects as a unique combination and create a communication campaign, which we called "Si Se Va a Hacer". A campaign that combines culture with great company, narrating different stories that come through that when there's no grill around, yet the hero of the story becomes the Bud Light Grill Suitcase. Transmitting the message through the different advertising pieces was how friends always come to the rescue, and this is how we created a whole Bud Light party with carnita asada, Bud Light, and good friends to spend one night unforgettable.
This campaign stretches across social, digital, PR and social media, celebrating a community that makes every meeting an unforgettable experience. All graphic elements—typography, layouts, and photography—were directed and produced through a creative process by our team.
ENG / ESP
Bud Light x Brands&People
Buscando impulsar su posición en el mercado mexicano, Bud Light Beer se acercó a Brands&People con el fin de idear y crear una nueva campaña publicitaria con una estrategia de posicionamiento que buscara atraer a un público más amplio, y hacer que se relacionaran mas con ellos, su visión y valores de marca.
Sin duda, la carne asada es un elemento básico tradicional de la vida de Monterrey, que proporciona identidad a la ciudad y crea comunidad. Junto con Bud Light Beer, decidimos comunicar estos dos aspectos como una combinación única y crear una campaña publicitaria, a la que llamamos "Si Se Va a Hacer". Una campaña que combina cultura con gran compañía, narrando diferentes historias que llegan a través de que cuando no hay parrilla alrededor, sin embargo, el héroe de la historia se convierte en la maleta Bud Light Grill, una maleta asador.
Transmitir el mensaje a través de las diferentes piezas publicitarias de cómo los amigos siempre vienen al rescate, y es así como creamos toda una fiesta Bud Light con carnita asada, Bud Light y buenos amigos para pasar una noche inolvidable. Esta campaña se extiende a través de redes sociales, digitales, relaciones públicas y redes sociales, celebrando a una comunidad que hace de cada reunión una experiencia inolvidable. Todos los elementos gráficos, tipografía, diseños y fotografía, fueron dirigidos y producidos a través de un proceso creativo por nuestro equipo.
Si Se Va a Hacer
Si Se Va a Hacer — Maleta Asador