ENG / ESP
Downy Unstopables x Brands&People
Downy is reinventing laundry with category-shattering products. Case in point, the Unstopables in-wash scent boosters.
To go with the brand’s disruptive nature, at Brands&People, we created a bold communication system that is bursting with attitude. We wanted to speak directly to younger generations in Latin America, who are evolving their laundry habits. Because for them, clothes are a way of self-expression. It’s not about smelling clean; it’s about feeling unique.
We highlighted this desire for uniqueness with the concept of "Boost Your Essence". This call to action became the core of our digital strategy. It allowed us to create distinct content around three main objectives: generate awareness, communicate benefits, and clarify how to use the product.
Supported by a diligent promotional blueprint, we achieved 2.5X more traffic to the site and 1,361X more units sold than initially planned, with a 1.6% of total conversion.
ENG / ESP
Downy Unstopables x Brands&People
Downy está reinventando el cuidado de la ropa con productos que están cambiando la categoría. Tal es el caso de los intensificadores de aroma para lavado, Unstopables.
Para ir con la naturaleza disruptiva de la marca, en Brands&People, creamos un sistema de comunicación atrevido y lleno de actitud. Buscamos hablar directamente con las generaciones más jóvenes de usuarios en América Latina, que están tomando el control de cómo cuidan su ropa. Porque para ellos, la ropa es una forma de autoexpresión. No se trata de oler limpio; se trata de sentirse único.
Destacamos este deseo de individualidad con el concepto de “Detona tu esencia". Este llamado a la acción se convirtió en el núcleo de nuestra estrategia digital. Nos permitió crear contenido distinto en torno a tres objetivos principales: generar conciencia, comunicar beneficios y aclarar cómo usar el producto.
Con el respaldo de un diligente plan promocional, logramos 2.5 veces más tráfico al sitio y 1,361 veces más unidades vendidas de lo planeado originalmente, con un 1.6% de conversión en total.
Downy Unstopables — Brand Story
ENG / ESP
Downy Unstopables x Brands&People
Juan Carlos, Caro, Carlos, Jorge, Greta,
Jara, Mariangela
A brand vision
by Emmanuel Moreau and Gerardo Ortiz
co-founders at B&P
Co-create
Collaborate
Connect
B&P
ENG / ESP
Downy Unstopables x Brands&People
Juan Carlos, Caro, Carlos, Jorge, Greta,
Jara, Mariangela
A brand vision
by Emmanuel Moreau and Gerardo Ortiz
co-founders at B&P
Co-create
Collaborate
Connect
B&P