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Gillette


Gillette x Brands&People

Gillette is a brand with more than 100 years in the market. They have dedicated themselves to creating the best products for men and were looking for a new way to gain awareness with the younger Latin American generations. For this reason, they commissioned Brands&People to help them create and launch their Instagram accounts in Spanish for Latin America, Mexico, Peru, Argentina, Chile and Colombia.


A New Masculinity

To capture the attention of Latin American men, we first studied the evolution of masculinity in the culture. From new roles to changes in shaving habits. Topics such as E-sports, tattoos, beards, hygiene, and skincare are just some of the topics relevant to generations y, z, millennials, and centennials. This was an essential step in creating relevant content for the audience Gillette was looking for.


Reflecting The Best Of Man Locally

Each of our accounts had to promote, refine, and reflect the best of man in a way that hit close to home. That is why we worked on original content for each of the communities, as well as collaborations with local influencers, such as the tennis player Christian Garín for Chile, the soccer player Luis Advíncula for Peru, and the gamer Elded for Mexico.

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Gillette


Gillette x Brands&People

Gillette es una marca con más de 100 años. Se han dedicado a crear lo mejor para el hombre y buscaban una nueva forma de conectar con las generaciones latinoamericanas más jóvenes. Por eso, comisionaron a Brands&People a ayudarles a crear y lanzar sus cuentas de Instagram en español para Latinoamérica, México, Perú, Argentina, Chile y Colombia.


Una Nueva Masculinidad

Para captar la atención de los hombres latinoamericanos, primero estudiamos la evolución de la masculinidad en la cultura y descubrimos las nuevas. Desde nuevos roles, hasta cambios en los hábitos de afeitado. Temas como E-sports, tatuajes, barbas, higiene y cuidado de la piel son sólo algunos de los temas relevantes para las generaciones y, z, millenials y centennials. Esto fue esencial para crear contenido relevante para la audiencia que Gillette buscaba.


Reflejando Lo Mejor Del Hombre Localmente

Cada una de nuestras cuentas debía impulsar, afinar y reflejar lo mejor del hombre de manera cercana. Por eso trabajamos contenido original para cada una de las comunidades, así como colaboraciones con influencers locales, tales como el tenista Christian Garín para Chile, el futbolista Luis Advíncula para Perú y el gamer Elded para México.

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People

Grillette x Brands&People
2020


Jorge. Carolina. Eduardo. Gil. Sara.


A brand vision
by Emmanuel Moreau and Gerardo Ortiz
co-founders at B&P

Co-create
Collaborate
Connect
B&P

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Grillette x Brands&People
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